Przeskocz do treści

Dieta dla kobiety w ciąży

Wiadomo, że kobiety w ciąży dla dobra dziecko nie mogą jeść co im się podoba i muszą przejść na zdrową dietę najlepszą dla rozwoju dziecka. W tym okresie trzeba spożywać różnorodne i wartościowe produkty co zaowocuje w przyszłości. Trzeba też pamiętać, że wraz z ciążą rośnie dzienne zapotrzebowanie na energię. Bardzo ważne, aby w diecie znalazły się zdrowe warzywa i owoce, które są źródłem witamin i minerałów oraz cennego błonnika. Ważna rolę odgrywają też węglowodany złożone czyli np. pieczywo, makarony, ziemniaki, ryż itp. Z kolei najlepszym źródłem wapnia będą sery, mleko czy jogurty. Wapń jest jednym z najważniejszych minerałów podczas ciąży. Dieta dla ciężarnych kobiet musi być urozmaicona i zawierać wszystkie składniki odżywcze, dlatego nie można zapominać o białkach, które znajdują się w mięsach, jajach, orzechach czy nasionach roślin strączkowych. Są też produkty, które należy ograniczyć np. cukry i tłuszcze lub całkowicie wyeliminować z menu np. sery pleśniowe, pasztety mięsne i rybne, surowe ryby, parówki czy surowe mięso ( np. tatar ). Oczywiście alkohol i papierosy też muszą iść w odstawkę. Odpowiednia dieta i zdrowy styl życia wprawdzie nie są gwarantem, że dziecko urodzi się zdrowe, bo tutaj pewności nigdy nie ma, ale przyszła matka będzie wiedziała, że swoim postępowaniem zrobiła wszystko, aby zapewnić najlepszy rozwój dziecku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *